
 

 
DEPARTAMENTUL DE COMUNICARE 

 
 
 
e-mail: comunicare.corporate@tvr.ro 

 
     
     
 

 
  

Precizări faţă de un articol publicat de un tabloid, care conţine atacuri nefondate la 
adresa TVR 

    
            Astăzi, 7 noiembrie 2011, într-un articol de presă 
(http://www.libertatea.ro/detalii/articol/TVR-cu-japca-363509.html) au apărut o serie de 
afirmaţii neadevărate şi inexacte cu privire la activitatea TVR.  
  
            Faţă de aceste afirmaţii, dorim să facem următoarele precizări:  
 

1. Autorul articolului afirmă: „TVR a izbutit să impună cu anasâna întregii 
populaţii, beneficiare sau nu a serviciilor sale, plata abonamentului lunar de 
40.000 lei vechi” 

 Plata taxei TV este reglemetată prin lege – art. 40 din Legea nr. 41 din 1994 şi 
detaliată prin Hotărârea de Guvern nr. 978/2003. Această taxă este o taxă 
nefiscală şi se regăseşte în majoritatea ţărilor europene. 

 Valoarea taxei TV este stabilită prin Hotărâre de Guvern.  

 Taxa TV este singura din România care nu a fost ajustată cu rata inflaţiei în 
ultimii 10 ani. Valoarea taxei TV este nemodificată din 2003, anul în care s-a 
diminuat cu 0,5 lei pentru persoanele fizice. Prin urmare, în România, taxa TV 
este de sub 11 euro pe an, de cinci ori mai mică decât în Serbia sau Polonia, de 
exemplu (potrivit ultimelor informaţii disponibile, de la EBU).  
 

 
2. Autorul articolului afirmă: „foarte mulţi abonaţi TVR plătesc pentru aceasta şi 

prin intermediul operatorilor de cablu” 

 Ca peste tot în Europa, televiziunea publică din România nu primeşte bani  - 
precum televiziunile private - din distribuţia canalelor sale, de la operatorii de 
cablu. Astfel, prin această afirmaţie, domnia sa dezinformează opinia publică.  

 

  

7 noiembrie 2011 

 

http://www.libertatea.ro/detalii/articol/TVR-cu-japca-363509.html


  2 

3. Autorul articolului afirmă: „TVR a ajuns să fie cu tot mai multă ostentaţie o 
simplă goarnă a palatelor Cotroceni şi Victoria”, „Reprezentanţii Opoziţiei, ai 
centralelor sindicale par a fi trecuţi pe lista interzişilor de la poarta din 
Pangrati” 

 Ponderea timpului şi a numărului de apariţii ale oamenilor politici în programele 
TVR este reglementată prin Decizia nr. 220/2011 a CNA – art. 69 
(1) În programele de ştiri radiodifuzorii trebuie să asigure o prezentare 
echilibrată a reprezentanţilor puterii şi opoziţiei, ţinând cont de ponderea 
partidelor parlamentare, de importanţa temelor aflate în dezbatere şi, după caz, 
de reprezentarea partidelor la nivel local. 

 Decizia CNA nu precizează ponderea timpului care trebuie alocată în programe 
pentru Preşedinţie.  

 Cea mai recentă monitorizare a Compartimentului de strategie şi cercetare de 
piaţă din cadrul Direcţie Marketing şi Vânzări a TVR arată că, în luna octombrie, 
ponderea a fost: 

Octombrie % 

 APC+MP Opoziţie, Independenţi, 
Reprezentanţi ai partidelor 

neparlamentare 

Emisiuni ştiri (timp) 62.9 37.2 

Emisiuni ştiri (nr. apariţii) 62.4 37.6 
APC = Autoritatea Politică Centrală 
MP = Majoritatea Parlamentară 
Sursă: Compartimentul de strategie şi cercetare de piaţă al TVR; Procentele sunt aferente secundelor alocate 
exprimării politice pe toate canalele SRTv (excepţie TVR Cultural şi TVR HD care nu difuzează ştiri şi dezbateri 
politice), în luna octombrie, în programele de ştiri şi dezbateri.  

 
 Numai în ultimele luni, în platourile TVR au fost prezenţi lideri marcanţi ai 

opoziţiei. Miron Mitrea, Ecaterina Andronescu, Adrian Năstase, Ioan Mircea 
Paşcu, Călin Popescu Tăriceanu, Varujan Vosganian, Teodor Meleşcanu sau 
Ludovic Orban fiind doar câţiva dintre cei care au participat la emisiuni la 
Televiziunea Română. 

 


